تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آذر 1402 - 10:50
128 بازدید
کد خبر : 208324

حذف ردیابی URL فایرفاکس

حذف ردیابی URL فایرفاکس

  به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از ژورنال موتور جستجو فایرفاکس اخیراً اعلام کرده است که به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعات ردیابی از URL های کپی شده را درج کنند یا نه، که در ادامه iOS 17 ردیابی کاربر از طریق URL ها را مسدود می

 

به گزارش بای رپورتاژ پلتفرم انتشار رپورتاژ و به نقل از ژورنال موتور جستجو فایرفاکس اخیراً اعلام کرده است که به کاربران این امکان را می دهد که اطلاعات ردیابی از URL های کپی شده را درج کنند یا نه، که در ادامه iOS 17 ردیابی کاربر از طریق URL ها را مسدود می کند. به نظر می رسد شتاب حذف اطلاعات ردیابی از URL ها در حال افزایش است. این همه به کجا می رود و آیا بازاریابان باید نگران باشند؟

آیا ممکن است مسدود کردن پارامترهای ردیابی URL به نام حریم خصوصی به یک روند در سراسر صنعت تبدیل شود؟

 

اطلاعیه فایرفاکس

فایرفاکس اخیراً اعلام کرد که با شروع مرورگر فایرفاکس نسخه ۱۲۰.۰، کاربران می توانند انتخاب کنند که آیا URL هایی که کپی کرده اند حاوی پارامترهای ردیابی باشند یا نه.

 

وقتی کاربران پیوندی را برای کپی انتخاب می‌کنند و برای بالا بردن منوی متنی آن کلیک می‌کنند، فایرفاکس اکنون به کاربران این اختیار را می‌دهد که آیا URL را با یا بدون پارامترهای ردیابی URL که ممکن است به URL متصل شده است کپی کنند.

 

طبق اعلامیه فایرفاکس ۱۲۰:

 

  • فایرفاکس از ویژگی جدید “کپی لینک بدون ردیابی سایت” در منوی زمینه پشتیبانی می کند که تضمین می کند پیوندهای کپی شده دیگر حاوی اطلاعات ردیابی نیستند.

 

روندهای مرورگر برای حفظ حریم خصوصی

همه مرورگرها، از جمله انواع کروم و کروم گوگل، ویژگی‌های جدیدی را اضافه می‌کنند که ردیابی کاربران آنلاین از طریق اطلاعات ارجاع‌دهنده تعبیه‌شده در URL را برای وب‌سایت‌ها سخت‌تر می‌کند، زمانی که کاربر از یک سایت کلیک می‌کند و از طریق آن کلیک برای بازدید از سایت دیگر خارج می‌شود.

 

این روند برای حفظ حریم خصوصی برای سال‌ها ادامه داشته است، اما در سال ۲۰۲۰ زمانی که Chrome تغییراتی در نحوه ارسال اطلاعات ارجاع‌دهنده ایجاد کرد، زمانی که کاربران برای بازدید از سایت‌های دیگر روی پیوندها کلیک می‌کنند، بیشتر قابل توجه شد. فایرفاکس و سافاری با رفتار ارجاعی مشابه دنبال شدند.

 

این که آیا اجرای فعلی فایرفاکس مخل خواهد بود یا اینکه تأثیر آن بیش از حد است، چیزی غیر از این موضوع است.

 

نکته این است که آیا آنچه فایرفاکس و اپل برای محافظت از حریم خصوصی انجام دادند یک روند است یا نه و آیا این روند به مسدود کردن بیشتر پارامترهای URL که قوی تر از آنچه فایرفاکس اخیراً اجرا کرده است گسترش می یابد.

 

از Kenny Hyder (نمایه LinkedIn)، مدیر عامل آژانس بازاریابی آنلاین Pixel Main پرسیدم که نظرش در مورد جنبه مخرب بالقوه کاری که فایرفاکس انجام می دهد چیست و آیا این یک روند است یا خیر.

 

کنی پاسخ داد:

 

«این به تنهایی از فایرفاکس که تنها ۳ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، مخرب نیست. اگر سایر مرورگرهای محبوب از این روش پیروی کنند، ممکن است تا حد محدودی اختلال ایجاد کند، اما به راحتی از نظر یک بازاریاب قابل حل است.

 

اگر مزاحم‌تر می‌شد و تگ‌های UTM را مسدود می‌کردند، مدتی طول می‌کشید تا همه آن‌ها به آن توجه کنند، اگر بخواهید برچسب‌های UTM را صرفاً با برچسب‌گذاری چیزها در یک سری زیرشاخه‌ها دور بزنید.. یعنی. site.com/landing/<tag1>/<tag2> و غیره.

 

همچنین، اکثر بازاریاب‌های باهوش در حال ادغام راه‌حل‌های اثبات آتی برای این سناریوهای دقیق هستند.

 

کارهای زیادی را می توان با ادغام های مبتنی بر پیکسل به جای ردیابی مبتنی بر کوکی یا UTM انجام داد. هنگامی که به درستی تنظیم شوند، در واقع می توانند ردیابی و اسناد بهتر و دقیق تری را ارائه دهند. از این رو نام آژانس من، Pixel Main است.”

 

من فکر می کنم اکثر بازاریابان می دانند که حریم خصوصی روند اصلی است. افراد خوب قبلاً اقداماتی را برای جلوگیری از تبدیل شدن آن به یک مشکل انجام داده اند و در عین حال به حریم خصوصی کاربر احترام می گذارند.

 

برخی از پارامترهای URL قبلاً تحت تأثیر قرار گرفته اند

برای کسانی که در حاشیه آنچه در مرورگرها و حریم خصوصی می‌گذرد، ممکن است تعجب آور باشد که برخی از پارامترهای ردیابی قبلاً تحت تأثیر اقداماتی هستند که برای محافظت از حریم خصوصی کاربر انجام می‌شوند.

جاناتان قاهره (نمایه لینکدین)، مهندس راه حل اصلی در Elevar به اشتراک گذاشت که در حال حاضر مقدار محدودی از اطلاعات مرتبط با ردیابی از URL ها حذف شده است.

 

اما او همچنین توضیح داد که محدودیت هایی برای حذف اطلاعات از URL ها وجود دارد زیرا اثرات منفی ناشی از آن باعث می شود عملکرد مهم مرور وب از کار بیفتد.

 

جاناتان توضیح داد:

 

«تا کنون، ما شاهد یک روند انتخابی هستیم که در آن برخی از پارامترهای URL، مانند «fbclid» در مرور خصوصی سافاری، ناپدید می‌شوند، در حالی که برخی دیگر، مانند «ttclid» TikTok، باقی می‌مانند.

 

انتظار می رود پارامترهای UTM باقی بمانند، زیرا آنها به جای ردیابی فردی، بر تقسیم بندی کاربر تمرکز می کنند، مشروط بر اینکه همانطور که در نظر گرفته شده استفاده شوند.

 

ایده حذف کامل تمام پارامترهای URL بعید به نظر می رسد، زیرا باعث اختلال در عملکردهای کلیدی در بسیاری از وب سایت ها، از جمله خدمات بانکی و قابلیت های جستجو می شود.

 

چنین حرکت شدیدی می تواند کاربران را به سمت مرورگرهای جایگزین سوق دهد.

 

از سوی دیگر، اگر فقط برخی از پارامترها حذف شوند، این امکان وجود دارد که بازاریابان از بقیه پارامترها برای اهداف ردیابی سوء استفاده کنند.

 

این سوال را ایجاد می کند که آیا شرکت هایی مانند اپل این کار را به عهده خواهند گرفت تا از چنین استفاده ای جلوگیری کنند.

 

صرف نظر از این، حتی در سناریویی که تمام پارامترها از بین می روند، هنوز راه های جایگزینی برای انتقال شناسه های کلیک و اطلاعات UTM به وب سایت ها وجود دارد.

 

براد ردینگ (نمایه لینکدین)، بنیانگذار و مدیر عامل Elevar، در مورد اثر مخرب ناشی از زیاده روی در حذف اطلاعات ردیابی URL موافقت کرد:

 

«هنوز کارکردهای اولیه اینترنت بسیار زیادی وجود دارد که به پارامترهای پرس و جو متکی است، مانند ورود به سیستم، بازنشانی رمز عبور و غیره، که عملاً مشابه پارامترهای URL در یک مسیر URL کامل هستند.

 

بنابراین، ما معتقدیم که سرکوب حریم خصوصی با مسدود کردن اسکریپت‌های ردیابی، کوکی‌های تولید شده از آنها و توانایی آن‌ها برای نظارت بر فعالیت کاربر از طریق مرورگر، بر روی ردیاب‌های شناخته شده ادامه خواهد یافت.

 

با افزایش این میزان، اتکا به برندها برای مالکیت مجموعه داده های شخص اول خود و پایین آوردن ترجیحات رضایت به سطح کاربر (در مقایسه با جلسه) بسیار مهم خواهد بود تا آنها بتوانند شکاف های موجود در داده های تبدیل را به شرکای تبلیغاتی خود در خارج از مرورگر پر کنند یا دستگاه.”

 

آینده ردیابی، حریم خصوصی و آنچه بازاریابان باید انتظار داشته باشند

Elevar نکات خوبی را در مورد اینکه مرورگرها تا چه حد می توانند از نظر مسدودسازی انجام دهند، بیان می کند. پاسخ آنها مبنی بر اینکه مالکیت مجموعه داده های شخص اول خود و سایر استراتژی ها برای انجام تجزیه و تحلیل بدون به خطر انداختن حریم خصوصی کاربر، به برندها بستگی دارد.

با توجه به تمام قوانین حاکم بر حریم خصوصی و ردیابی اینترنتی که در سراسر جهان وضع شده است، به نظر می رسد حفظ حریم خصوصی همچنان یک روند خواهد بود.

 

با این حال، در این زمان، توصیه ها احتمالاً در راستای نظارت بر پیشرفت مرورگرها است، اما هیچ انتظاری وجود ندارد که همه چیز از کنترل خارج شود. 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 13 در انتظار بررسی : 13 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.